Ibland förstår jag mig inte på folk

Och desto oftare undrar jag varför jag fortsätter att virka. Jag har inte plats med en massa grejer som inte används, och inte har jag råd att köpa en massa garn och virka upp saker som ska ges bort hela tiden. För andra gången la jag upp auktioner på tradera, allt från cupcakes till buttcrack Bill, och för andra gången förblev samtliga auktioner osålda. Det trots ett utropspris som bara täcker materialkostnaden, så det var inte dyra grejer. JAG hade lätt kunnat betala de priserna för att få något som är handgjort, och som det inte finns så många av. Tydligen är folk märkeskåta och bara betalar för sånt som kända märken tillverkar och som alla andra har. Nä, skaparlusten är i botten och jag får helt enkelt njuta av att titta på mina virkade ecocakes som får stå på köksbordet.

Inga kommentarer: