Stickad väska med rosett

Jag kände att väskorna jag hittat mönster på var lite för svåra för mig, så jag valde att prova en mindre. Har ju aldrig stickat såna där flätor förut, men det var ju inga svårigheter alls! Väskan är gjorde i brunt ullgarn, tog bara typ 3 timmar att sticka. Väskan är sen fodrad med ett helgalet flanelltyg, det är knallrosa med en massa får på, precis min typ av tyg! Sen gjorde jag en rosett av en spets, men jag vet inte om jag ska ta bort den. Tror inte att jag gillar den, men jag har inte bestämt mig än. Eventuellt kan jag tänka mig att det skulle vara fint med några virkade blommor som dekoration istället. Ska göra en väska till, en större och i ett lite tunnare garn.

http://www.yarniverse.com/page.htm?PG=FreePatterns

1 kommentar:

BohoMind sa...

Den väskan var väldigt fin! Hur länge har du stickat? Du verkar ju jätteduktig! Längtar tills jag kommer upp på den nivån hehe.