Läser du för oss, nåt ur fablernas värld?


Är det någon mer än jag som älskade det programmet som liten? I fablernas värld alltså. Jag satt och youtubade när jag råkade på ett avsnitt, och vilka minnen! Gud, jag blev helt till mig i soffan. Sonen satt som klistrad vid skärmen, med ett flin som täckte hela ansiktet. Var tvungen att se alla avsnitt som fanns på youtube, men min gamla favorit fanns inte med. Har för mig att det finns ett avsnitt där sköldpaddan Rulle sjunger om sin bulle, och kaktokig som jag är kan jag inte låta bli att älska det avsnittet. MEN det fanns ett som visar hur jag är som person! Det är när Penty Varg blir sur och lämnar skogen med alla djuren, och han ska bosätta sig i läskiga skogen tills alla djuren kommer och bönfaller honom att komma tillbaka. Det är jag i ett nötskal, och min bättre hälft kommer nog att hålla med om han får se avsnittet, som du hittar här.

Hur som helst. Jag stötte på fablerna av en slump, och fick sån lust att virka ugglan ur introt. Det började bra, huvudet blev rätt likt men sen när jag skulle börja med kroppen gick det lite tokigt. Jag har virkat ugglan från huvud och ner i ett stycke, men då lade sig kroppsfjädrarna åt fel håll så egentligen borde jag rivit upp och virkat kroppen från botten och ner för att sen sy ihop den med huvudet. Nu blev det så att jag blev så förtjust i att kroppen liknande en kotte att jag lät det vara. Så, istället för fabelugglan blev det snarare en rugguggla inspirerad av det härliga programmet, och jag är riktigt nöjd med resultatet! Jag var till och med så duktig att jag skrev ner hur jag gjorde, så jag ska dela med mig av mönstret så fort jag renskrivit det.

1 kommentar:

Beas sa...

Hur söt som helst...otroligt fin! Maken tycker jag ska virka en sån eftersom han är ett stort fan av Fablernas värld.