Det blir nog inte en dyr filt


utan snarare två! Sonen har blivit helt tokig i vagnfilten, han vill ha den på benen hela tiden när han sitter i soffan och tittar på film och leker. Han sitter och klappar på alla hexagoner och rabblar färger. Han är världens absolut sötaste lilla unge! Mycket sötare än katten som sitter bredvid honom ibland, och käkar på ofästa trådar. Hur som helst får jag beställa mer garn snart, för det är nästan slut och kommer inte att räcka till hela filten. Tyvärr. Det är mest trist att det räcker till allt utom 1-2 rader, så jag kommer ha halva nystan kvar sen som jag inte vet vad jag ska göra med. Kanske virka en liten livskamrat att gosa med i sängen ;-) Livskamrater kan man väl aldrig få nog av?

Nåväl, jag ska nog på garnjakt. Jag vet att folk har fyndat garn på ebay, så jag hoppas väl lite på att jag ska hitta några bra auktioner med blått garn till sonens filt. Han gillar ju blått, så varför inte? Kanske lite grönt också, för jag gillar grönt. Och gult. Och rött. Och och och...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej! tack:-)
Det är inte efter något mönster, jag bara virkade på:-)