Jorden runt på två stickningar

Ja, nästan i alla fall. Jag har börjat ta mig an garnerna jag fick i garnpaketet på ett kilo, och förutom den gula hättan till lilleman håller jag på med nåt som förhoppningsvis ska bli en mössa. Garnet är toksnyggt, i blåa/turkosa nyanser och så är det handspunnet och så där härligt ojämnt. Mallorca heter garnet.



Vadå jorden runt på två stickningar? Jo, jag var i Farsta idag för att deala garn med en tjej från en tråd jag hänger i. Vi träffades utanför garnaffären, så jag och min stora lilleman var självklart tvungna att gå in och titta lite. Algot köpte ett mohairgarn (jag styrde inte alls in honom på det hållet *harkel*) och jag köpte ett garn som heter Milano. Av Milano virkar man en Åremössa. Ni fattar var jag menar med "jorden runt" nu va?

Inga kommentarer: