Efterlysning

I garnpaketet med ett kilo garn som jag köpte i somras, fick jag ett nystan Cocoon från Rowan. Jag har börjat virka med det en miljard gånger och rivit upp, och idag bestämde jag mig för att virka en sista gång och om det inte funkar tänkte jag slänga garnet för det är rätt slitet nu. Hur som helst började jag på en mössa, och när det var sex varv kvar tog garnet slut. Är det någon som har ett nystan Cocoon från Rowan, färg Lavender Ice och vill byta det mot något annat garn? Eller så kan jag virka nåt i utbyte? Känns så trist att slänga mössan, för den verkar bli riktigt snygg. Det behövs inte ens ett helt nystan, jag tror nästan att ett halvt (drygt 50 gram) skulle räcka till att göra klart.



Sen har jag faktiskt glömt visa vilket tjusigt garn jag fick i posten förut. Jag har, som jag förmodligen nämnt, varit ganska nere den sista tiden och en vän till mig överraskade mig med fyra nystan rosa och turkost garn i ull-bambu. Jag tänker mig en halsduk, stickad i rätstickning och på längden så att ränderna blir långa liksom. Kommer bli sjukt snyggt, om det stämmer med bilden jag har i huvudet.



Slutligen vill jag tipsa om mössor man kan virka med reliefstolpar. Den här är det jag håller på med, och sen finns det då den här som är virkad med flätor.

2 kommentarer:

Therese sa...

http://www.google.se/search?hl=sv&q=rowan+cocoon+%2B+Lavender+Ice&btnG=S%C3%B6k&meta=

Sökte på google och hittade lite förslag...

/Therese, en som hittade dig på FL och imponeras av dina verk!

Therese sa...

....och självklart så funkar inte länken.. men skriv in allt och sök på google! :) Lycka till!