Virkat självporträtt

Amigurumi i fokus har en tävling där man ska virka ett självporträtt, hur man skulle se ut som amigurumi. Det lät rätt kul så jag reggade mig för att kunna delta, och alldeles strax kommer jag lägga upp mitt bidrag. Jag skulle egentligen väntat, men helt ärligt, då kommer jag bara att glömma bort det. Så, det här är mitt bidrag.

Helfigur


Helfigur igen, men här ser ni att jag till och med har trosor på mig.


Ansiktet. Notera de trötta och svullna ögonen, samt de lila "påsarna" under ögonen. Ögonbryn i samma färg som håret.


Handen och nystanet. Självklart tandpetare som stickor.


"Uggen". Jag har alltid mina Ugg på mig, jag ÄLSKAR mina Ugg fastän jag lyckades få brännmärken när jag hade dem på mig för första gången i höst.

7 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

SÅ HÄFTIG!!!!

Ewa sa...

Men guu varu kan! O vilket Ariel hår! (lilla sjöjungfrun asså) Du borde kanske virka en ariel o en blunder hihi

Sunna sa...

Vilken underbar ide och din docka var ju ljuvlig

Josefin sa...

Oj! Va snygg! Vilken kreativitet! Beundransvärt!

Efwa - Medea sa...

Wow såå fin!

h/saltaste bönan sa...

Coolt!!

Caroline sa...

Vad fina detaljer, och jättefinurligt med ögonlocken =)