Nymålat


Det här är ett väldigt ovanligt inlägg för att komma från mig. Men vi målade om köket igår, och jag är riktigt nöjd med färgen. Tyvärr går det inte att få en bra bild på färgen, den är mycket djupare röd i verkligheten, den är skitläcker. Gardinerna funkade inte alls, de var tänkta till en helt annan färg på väggarna. De får istället agera löpare på bordet, där passar de mycket bättre. Min virkade vas och mina virkade ljuslyktor står på den ena duken, och på den andra står katternas vattenskål (de vägrar nämligen ha skålen nån annanstans). Tanken är att jag ska bla klar med en andra virkad vas och ställa den på vattenskålens nuvarande plats, och så får vattenskålen stå mellan vaserna. Gardiner överväger vi att helt strunta i, och istället köpa en guldfärgad gardinstång och hänga nån trevlig dekoration i istället. På väggen bakom bordet ska vi sätta upp antingen en stor tavla eller två mindre. Det händer säkert fler saker, men inget jag kommer på nu. Eller, det ska upp en tapet också, men den väggen syns inte på bilden och tapeten är inte helt bestämd än.

3 kommentarer:

Kaldorei sa...

Mörkgrått eller mellangrått är annars riktigt snyggt till rött. =) Annars får du väl virka en gardin =) Min mamma var TOKIG i att virka gardiner när jag var liten, numera börjar jag nästan tycka om det. =) Ska be henne virka en hallgardin åt mig iaf.

Sunna sa...

Grymt läckert, vi kör också utan gardiner i köket, jag vill ha mycket ljus

Denice sa...

Jättesnyggt! Vi har inga gardiner alls i vårt vardagsrum, och jag har gillat det i två och ett halvt år. Nu funderar jag på någon liten grej någonstans, mest för att jag älskar tyg och att det går så lätt att förändra ett rum med det. Skit i gardinerna, det går ju ändra sig framöver om det skulle vara så.

Blir så sugen på att fixa hemma nu också...