En julig ananas

Vi har spenderat en vecka i Skåne, och givetvis kunde jag inte hålla fingrarna från virkning. Förra fredagen och lördagen satt jag på Hörby bibliotek och visade upp min virkning, och under timmarna jag var där på fredagen virkade jag en bil från min bok. Men idag ska vi inte prata om den bilen, istället ska vi prata om ananas. Det finns ett virkmotiv som heter ananas, och jag vet inte riktigt varför för det ser inte alls ut som ananas i mitt tycke. Däremot är det ett väldigt snyggt motiv, och jag har tänkt virka en sjal i det mönstret rätt länge och aldrig riktigt kommit till skott. Nu, i Skåne, (eller ja, vi har ju kommit hem iofs) så hittade jag ett gratismönster på en ananassjal, annars hittar jag mest köpemönster, iaf av de jag gillar. Mönstret är på ryska, och även om jag faktiskt kan de kyrilliska bokstäverna rätt hyfsat så kan jag inte just ryska. Finemang som tjejen med mönstret är, så har hon ett diagram och en fantastisk bildserie på hur man virkar så det var rätt lätt att ta sig an utmaningen. Så här långt har jag kommit, och här finns mönstret

6 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Fint! Och synd att man inte kan ryska för den där sidan såg jättekul ut :)

Denice sa...

Riktigt, riktigt snygg! Är så sugen på att virka efter allt stickande, och din blogg gör ju inte lusten mindre!

ellenkantarellen sa...

Den kommer att bli jättefin! Jag kan riktigt se den om axlarna på en julstassen!

Helena sa...

Ser ut som ananasskivor tycker jag. Jättefint mönster, du är duktig.

Sunna sa...

snygg verkligen

Anna sa...

tjusig!! :)