En liten nyhet för i år

De senaste veckorna har jag suttit och funderat kring en sak. Förra året laddade jag ju upp min bok på Vulkan, och den finns ju att köpa lite varstans på nätet. Och jag har insett lite att jag nog inte är bokskrivartypen, snarare mer lagd åt gratishållet. Personligen använder jag så gott som alltid gratismönster, förutsatt att jag inte gör ett eget mönster antingen inspirerat av nåt jag sett på nätet eller om jag har en bild i huvudet. Därför kommer jag att införa en sak på bloggen i år, och denna saken kommer jag att kalla Månadens mönster. Det innebär att jag en gång i månaden kommer att lägga upp ett egenkomponerat gratismönster här i bloggen. Det kommer förmodligen mest bli amigurumis och liknande, men inga mönster från boken kommer att läggas upp.

Vad tror ni om den idén? Nu har iofs nästan hela januari gått, men jag hinner nog i kapp ska ni se :D

12 kommentarer:

Kat sa...

Låter superkul! Jag är nog också gratistypen som du säger, men lite för mycket perfektionist för att lägga upp nåt av mina mönster än så länge... Men jag ska nog prova jag med
//Kat

Lubbsen sa...

Såååå generöst av dig! Tycker så mycket om dina mönster så jag tycker naturligtvis att det är en mycket god idé! =)
//Lubbsen

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Kul idé. Visst är det kul att dela med sig av sina mönster gratis! Man blir inte rik i pengar men absolut rik på vänliga och tacksamma ord :)

Kanonkulan sa...

Bra idé! Sånt uppskattas alltid!

LadyNight sa...

Vad roligt! Och väldans snällt av dig...vi kommer nog vara många som uppskattar det :)

Maria sa...

Det låter jättebra! Så generös du är som vill dela med dig av dina mönster - det ser jag fram emot!

Joanna sa...

Gratismönster kan man aldrig få för många av :)

Anna sa...

Väldigt bra idé, gratismönster rockar :-) Men det är kul att kombinera med större projekt, som boken till exempel!

Anonym sa...

Åh, vad roligt! Jag är en flitig läsare av din blogg och det desto roligare att längta efter dina fantastiska mönster!! //Petra

Katarina sa...

Kul! Ser fram emot det! Tack för din generositet!

Birgitta sa...

Låter bra. Snällt att du vill dela med dig.
Tack!

bettan sa...

Det låter superkul med ett gratismönster i månaden. Jag virkar mycket och älskar att virka amigurumis och virkade bakverk och allt möjligt annat roligt.
Jag ser fram emot din första bok med spänning!