Strawberry swirl biscuit

Jag fick en idé när jag satt och virkade en ny cupcake. Jag har eventuellt fått två beställningar på kakburkar, så jag har lite att göra. Men ingen stress! Hur som helst, jag fick en idé. Först skulle jag bara göra ett glaserat kex, men sen fick jag inte kakan och glasyren i samma storlek, för det är två helt olika garner. Sen bidrog det nog att jag gjorde kakbotten som en Oreorundning, och glasyren i fastmaskor. Det slutade med att jag virkade glasyren ungefär 1 cm större i diameter än själva kakan, och sen sydde med kaststygn (?) för att få en lite finare glasyr och roligare kaka. När jag sen skulle virka ihop delarna stod jag inför problemet att glasyren hade fler maskor än kakan, och då gjorde jag helt enkelt så att jag gjorde minskningar i glasyren men inte kakan. Hänger du med? Resultatet blev en liten godbit, en strawberry swirl biscuit. Typ. Eller bara biskvi. Eller jordgubbsbiskvi. Som en gammal klasskompis sa en gång "många barn har många namn" ;-)

Titta upp...


Titta ner...Titta åt sidan...

Titta åt andra sidan. Gapa. Du liknar en apa! Nä, skämta bah!

Inga kommentarer: