Axelvärmaren


Som jag skrev förra veckan så skulle jag sticka en axelvärmare, och jag har kommit ganska långt på den nu som ni kan se. Den blir rätt fin, för att vara stickad av en rookie som jag. Tyvärr tror jag inte att garnet räcker. Köpte ju på tradera, och det skulle vara samma stickfasthet och allt, men jag tror inte att det kommer räcka hela vägen. Jag funderar på att göra halsens resårstickning i beige, men jag vet inte om det blir bra. Vi får helt enkelt se hur mycket som fattas när garnet väl är slut.

Så har jag rivit upp min broomstick lace, igen. Den är i merinoull, som jag säkert sagt en miljard gånger, och det kändes inte som att just det garnet skulle bli en halsduk. Istället tänkte jag virka lite strumpor, nån gång blir det väl en till bebis här, hoppas jag i alla fall. Hur som helst har jag redan gjort klart en strumpa, det kommer bild på den senare, och på en rulltårtsbit till de två kakurkarna jag eventuellt fått beställning på.

Inga kommentarer: