Love mummies och hexor


Det allra nyaste projektet i min projektsamling är en liten kärleksmumie. Hon är jätterosa, med rosa ansikte och rosa mage. För som du ser så har hennes bandage gått upp över magen och ögonen, tänka sig vad lämpligt för hennes pojkvän blir till ganska snart. Jag hade tänkt göra ett par kärleksmumier, eller love mummies. Tjejen i rosa och killen i grått. De är tänkta som en present till min storebror och hans tjej, en väldigt sen förlovningspresent för de förlovade sig förra sommaren. Och inte är jag nöjd med dockan heller. Jag vet inte, det är nåt som saknas. Hon ska få ett hjärta på bröstet i alla fall, så långt har jag kommit. I övrigt vet jag inte, och inte känns det kul att skicka nåt jag inte är nöjd med.

Sen är jag ju klar med hexagonfilten också, det är bara "lite" ändar som ska fästas. Jag avskyr att fästa trådar, därför kommer jag att göra det lite då och då för att inte tröttna. Den här filten är jag verkligen nöjd med! Och garnet jag köpte räckte precis, jag fick snåla och fiffla lite med mönstret i slutet, men det räckte. Ena hexan är dessutom inte som alla andra, men jag tänker inte säga vilken för det är rätt uppenbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad fin filten blev :-)

Angelique Lind sa...

Vilken finfin filt! Bra kombo av färger.