Broomstick lace, gaffelvirkning


Lillmistern vaknade tidigt idag. Och som vanligt vill han inte leka med mig utan bara titta på tv tills pappa vaknar så kan de köra bilar på bilmattan. Jag blev hänvisad till soffan, precis som vanligt, och istället för att glo på Disney Pixars Bilar så drog jag fram lite garn. Jag har ju kvar ett vitt och ett rosa nystan av Debbie Bliss Rialto och jag har inte vetat vad jag ska göra av det. Så för nån dag sen stötte jag på nåt som heter broomstick lace och fick för mig att testa. Jag tror att det är nån variant av gaffelvirkning men jag har aldrig gaffelvirkat förut så jag vet inte. Allt jag vet är att det blir riktigt coolt! Man lägger upp en rad luftmaskor, om man vill kan man virka några varv med fastmaskor eller vad man nu känner för, annars lägger man upp öglor på en sticka (eller annat lämpligt föremål). I öglorna virkar man sen fastmaskor. Ja, eller så följer du en bra beskrivning istället.


Min broomstick ska få bli en halsduk. Eller antagligen ännu en neckwarmer för jag har inte så mycket garn. Jag vet inte ens om det räcker till en neckwarmer! Jag kanske får dra upp allting sen för att jag stryps av den. Den som lever får se!

Inga kommentarer: