Gör ett eget kakmonster


Jag anser att det är allas rätt att ha ett eget kakmonster. Därför var jag så smart att jag skrev ner mönstret när jag virkade mitt lilla blåa monster. Det är ett helt eget mönster, och jag skulle uppskatta att du inte använder det som om det var ditt eget. Virka gärna till dig själv och dina kompisar, men sälj inte mönstret för egen vinning och sälj inte heller kakmonster gjorda efter mitt mönster. Vill du dela med dig av mönstret är jag tacksam om du länkar till min blogg.

Glöm inte att ett kakmonster behöver kakor! Ge honom några oreos så han överlever dagen.

Jag har använt ett blått fluffgarn som heter Brazilia, det gick ungefär 1,5 nystan (75 gram). Till ögon och mun har jag använt rester av Drops Paris i svart och vitt. Två knappar behövs till ögonen, eller om du har riktiga dockögon kan du lika gärna använda såna.

Virkat cookiemonster

mun, gör 2 st, svart
3 fm i magical ring. 1 lm, vänd
2 fm i varje maska. 1 lm, vänd (6 m)
*2 fm i nästa, 1 fm* varvet runt. 1 lm, vänd (9 m)
*2 fm i nästa, 2 fm* varvet runt. 1lm, vänd (12 m)
*2 fm i nästa, 3 fm* varvet runt. 1lm, vänd (15 m)
*2 fm i nästa, 4 fm* varvet runt. 1lm, vänd (18 m)
*2 fm i nästa, 5 fm* varvet runt.(21 m)
Klipp av garnet och lämna en lång tråd att sy med
lägg de två halvcirklarna på varandra och sy ihop dem på raksidan.


Huvud och kropp, blått

huvudet och kroppen virkas i spiraler, använd en säkerhetsnål eller en bit garn avvikande färg för att markera
var varven slutar.

2 lm, 6 fm i andra lm från nålen
2 fm i varje (12 m)
* 1 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (18 m)
* 2m, 2 fm i nästa* varvet runt (24 m)
*3 fm, 2fm i nästa* varvet runt (30 m)
*4 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (36 m)
*5 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (42 m)
1 fm i varje maska i 4 varv
10 fm, 21lm hoppa över 21 m, 11 fm
10 fm, 21 fm i lm, 11 fm (42 m)
42 fm
sy fast den svarta munnen i öppningen
*5 fm, minskning i nästa 2 m* varvet runt (36 m)
*4 fm, minskning i nästa 2 m* varvet runt (30 m)
*3 fm, minskning i nästa 2 m* varvet runt (24 m)
*2 fm, minskning i nästa 2 m* varvet runt (18 m)
1 fm i varje maska i 2 varv
*5 fm, 2 m i nästa* varvet runt (21 m)
*6 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (24 m)
*3 fm, 2 fm in nästa* varvet runt (30 m)
*4 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (36 m)
1 fm i varje maska i 3 varv
*11 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (39 m)
*12 fm, 2 fm i nästa* varvet runt(42 m)
1 fm i varje maska i 3 varv
*13 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (45 m)
1 fm i varje maska
*14 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (48 m)
1 fm i varje maska i 2 varv
*14 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (45 m)
*13 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (42 m)
*5 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (36 m)
*4 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (30 m)
*3 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (24 m)
Stoppa kroppen och huvudet. OBS stoppa inte huvudet för hårt, då kommer munnen att bukta utåt!
*2 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (18 m)
*1 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (12 m)
*minskning i nästa 2 m* varvet runt (6 m)
klipp av och fäst garnet.


Armar och ben, gör 4 st

Armar och ben virkar i spiraler.

2 lm, 6 fm i andra lm från virknålen
2 fm i varje maska (12 m)
2 fm i varje maska (24 m)
1 fm i varje maska i 5 varv
*2 fm, minskning i nästa* varvet runt (18 m)
1 fm i varje maska i 8 varv
Stoppa armen efter tycke, vik den dubbelt och virka ihop öppningen med fm. Sy fast på monsterkroppen.

Ögon, 2 st

Ögonen virkas i spiraler
6 fm i magic ring
2 fm i varje (12 m)
*1 fm, 2 fm i nästa* varvet runt (18 m)
1 fm i varja maska i 2 varv
*1 fm, minskning i nästa 2* varvet runt (12 m)
Stoppa ögat med vadd
6 fm
sy ihop ögat, sy fast en svart knapp mitt på ögats framsida och sy fast ögat på huvudet.

14 kommentarer:

Sofia sa...

åååh, TACKTACKTACK =) då ska jag iväg å köpa fluffgarn idag!

sofia sa...

åh, förresten. skulle du kunna ta ett kort på kakmonstret med armar å ben spretandes, tex liggandes på rygg? så man ser hurdana armarna är? =) då blir jag jättejätteglad!!

Effie/Solfjäder sa...

Då vet jag vad jag gör i helgen :-). Tack Effie

Maz sa...

Weeeeeeee! Tack!! Här ska virkas kakmonster! Men först ska jag ta itu med några tovade hjärtan! :)

Stratus sa...

Å, vilket fint kakmonster! Jag måste virka ett, vad kul att du lade ut mönstret. Och självklart ska du få kredit för ditt mönster. :-)

Stina sa...

JAAAAAA! Vad fint! Jag har kollat nästan överallt efter det garnet, och så visade det sig att min lokala garnaffär hade det hemma. Där fick jag för att jag inte trodde att de skulle ha det... Måste dock säga att jag tycker att det är svårvirkat garn och jag måste hela tiden kolla på virkningen istället för att virka av bara farten som jag kan göra med annat garn. Men jag fick en idé efter att ha gjort klart huvudet och sytt fast munnen. Det är ju en jättefin handdocka att leka med om man inte minskar för halsen utan fortsätter rakt många varv tills handen täcks. Men jag fortsätter att följa ditt tjusiga mönster på den här, men nästa monster blir kanske en handdocka! Tack för ett superfint mönster!

lindatruedsson sa...

Tack så jättemycket för mönstret på kakmonster - barnen har fått ett varsitt och de älskar dem!

Vill du kika så har jag bild i min blogg, där jag länkat till dig...

Mönstret är mycket lätt att följa, nu är jag sååååå sugen på att testa att virka ett pepparkakshus!

Eva-Lena sa...

Tack kära du för mönstret på kakmonstret! Min dotter hittade din blogg och önskade sig ett eget i julklapp. Och tänk jag fick till det, jag som inte trodde att jag kunde virka. Kakor/Oreos fick han också, nu återstår bara att göra ett till dotter nummer två...

Stort TACK!

disa sa...

成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖

gunghesten sa...

Hej!
Superfint monster, även jag var tvungen att göra ett. Det är dessutom den första figuren jag virkar, så jag var tvungen att googla magiska ringen innan jag kunde sätta igång :) Nu är iaf huvudet nästan klart och det ska bli en present till sambons systerson. Hur fint som helst, många tack. Äras den som äras bör - dvs. du.
Ev lägger jag upp en bild på det på bloggen när det är klart, då ska du få en länk såklart!
Tack igen.

gunghesten sa...

Nu har jag virkat färdigt ditt monster, men jag inser nu att jag måste fästaihop ögonen lite :)
Tack för mönstret, mitt monster finns på min blogg (med länk till dig, säg till om det inte är tydligt nog?)
Tack igen!
/annan gunghesten

Marianne sa...

Vilken underbart inspirerande blogg du har. Tog mig friheten att virka ett kakmonster som jag lagt ut på min blogg. Givetvis med en länk till din sida.

Lisa sa...

Tusen tack för mönstret=)
Här är min Cookie: http://lisaochpatrik.blogg.se/2010/march/kaaaakoooor.html

Vänliga hälsningar,
Lisa

Anonym sa...

jag har en liten fåga om kroppen.
Hu sak man virka kroppen för det ska man klippa av tråden och sen börja lite nedaför???