Ännu en helg, nu med flätor och dammsugare


Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att jag lärt mig sticka flätstickning. Det blir så himla snyggt! Och inte är det särskilt svårt egentligen. Jag är absolut inte expert på stickning, men jag blir allt lite bättre för var gång jag stickar nåt. Som idag, då skulle jag öka från 88 maskor till 220, i en rundstickning så jag kunde ju inte öka i kanten heller. Men jag fick ihop det, och det ser riktigt bra ut dessutom! Undrar du vad jag stickar för nåt? Svaret är helt enkelt en väska.

Igår virkade jag en dammsugare medan jag kollade på första timmen av Pirates of the Carribean. Filmen är en av mina favoriter, av nån anledning älskar jag piratfilmer! Jag skulle vilja leva förlängesedan och vara en pirat, men det är nog lika bra att jag lever idag och sitter och handarbetar istället. Dammsugaren blir riktigt bra också, jag var rädd att den skulle bli alldeles för korvformad för andra virkade dammsugare jag sett på nätet har haft något av en korvform. Tycker att jag lyckats undvika det riktigt bra.

Inga kommentarer: