Nya stickade väskan


I förra inlägget visade jag bild på en väska jag påbörjat, och nu har jag kommit lite längre. Ja, jag har kommit så pass långt att jag bara behöver knappar, axelrem och ett foder. Den blir rätt fin faktiskt, det kunde varit en roligare färg men jag är ju sprudlande i mig själv *harkel* Jag har stickat efter Garnstudios mönster, och jag måste säga att det var förbannat lurigt på speciellt två ställen: ökning från 88 maskor till 220, och sen minskningen från 220 till 7 5. Jag svär inte ofta när jag handarbetar, men det gjorde jag nu. Nåväl, jag lever än så jag får skatta mig lycklig. Nu måste jag bara komma på vad jag vill ha för axelrem. Jag vill nog inte ha en stickad sådan, för det känns som om den bara kommer töja sig av väskans tyngd. Det blir nog inte snyggt med en rem i tyg heller. Kanske skulle funka med en stickad, som fodras med tyg då? Får fråga i tygaffären om hon har nåt tips!

Nu ska jag dra på mig anständiga kläder och hämta lillmistern på dagis. Jag har tänkt att vi ska handla efteråt, men varje dag är ett mysterium och vi tog inte vagnen till dagis imorse. Det återstår att se vilket humör ungen är på idag. Fast det är klart, han gillar att köpa knappar så jag kanske kan locka med det. Jag tänkte ändå gå in i tygaffären och se om jag hittar en present till hemlispaketet, vill få iväg det i veckan och allt som saknas är just presenten.

1 kommentar:

Maz sa...

Snygg! En axelrem i läder, skulle inte det kunna funka?