Catherine's wheel

Heter mönstret jag testat att virka ikväll. Jag såg en skitsnygg halsduk hos moonstitches för länge sedan, jag har ofta undrat vad det var för mönstret och hittade faktiskt namnet på det bland kommentarerna: Catherine's wheel. En enkel googling ledde dessvärre inte till en skriftlig beskrivning (vilket jag föredrar, det är enklare att gå bak och titta vad man gjort) men till flera videos. Jag kollade den här och gjorde en testlapp. Min tanke är att göra en filt av mina Parisrester. Självklart kommer inte resterna räcka, men de blir i alla fall använda och lämnar plats åt nya Paris i lådan.

5 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vilket snyggt möster.
Jag tycker att man blir glad av det som små solar:-)
Kram/Veronica

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Jag har skriftlig beskrivning ;) Så snyggt!!!
/Magdis

FrökenC sa...

Hej!! Du har fått en award av mig... :)

Anonym sa...

Jättefint och det ser väldigt kul ut att virka, kollade videon.

Pixi sa...

Vilket vackert mönster! Den där videon var ju asbra ,har lagt till den bland favoriter så man kan göra en vacker babyfilt som du!! Så fliiitig du e!! =)