Ingen virklust, då blir det inte mycket gjort

Det var ett bra tag sen det hände nåt på bloggen. Jag är numera i 7e månaden, jag kissar en gång i timmen och ligger med nästäppa hela nätterna. Detta innebär alltså att jag är TRÖTT, vilket i sin tur drar den virklusten, som i sin tur leder till att jag i princip inte gjort nåt alls sen sist. Jag gjorde ju en lista med saker som skulle bli klara innan jag köpte nytt garn, och jag har varit duktig med att hålla mig till den listan när jag väl haft lite lust.

Shaun the sheep har fått fler kroppsdelar, dock ej fastsatta för jag syr ihop allt i slutet istället. Kroppen, huvudet och öronen är klara, det är bara benen kvar innan det ska sys ihop och fixas ögon. Som det ser ut nu får Shaun bli en födelsedagspresent till lillmistern nu i april.


Väskan som jag inte är så jätteförtjust i behöver bara en axelrem och en knapp, sen är den klar. Jag funderar på att använda ett gammalt skärp som rem, men jag är inte helt säker än. Loppisen här i "stan" hade ett vinrött skärp på 75 cm sist jag var där, och färgmässigt tror jag det skulle bli snyggt. Problemet är eventuellt längden, hur jag ska göra och om skärpet finns kvar när jag orkar mig bort till loppisen nästa gång.


Så har vi då filten som ska ligga i bebisens Bugaboovagn. Den är inte klar, men det tar sig. Dessutom måste jag ha räknat fel när jag skulle räkna ut garnåtgången förut, för filten är större nu än jag trodde den skulle vara på nystanen och de är inte slut än. Förhoppningsvis räcker garnet till 10-15 cm till, och då kommer jag inte köpa mer garn utan använda filten lite som ett överkast till vagnen. Man kan ju använda den som vanlig filt också i början, men bebisen växer väl ifrån den hyfsat fort.

3 kommentarer:

6-barns mamma sa...

Vad fin filten blev!!

Anonym sa...

Ursnygg filt! Den blir säkert kanon i Bugaboon!

Häxan Sytant sa...

Se där, en Shaun till. Jag har kommit ungefär lika långt som du och svär en del över benen eftersom jag har ett tunt alpacagarn och jag ser inte vad jag gör. Vilket härligt garn du har hittat till kroppen, det blir verkligen "fårigt".