Shaun the sheep



Han är inte helt perfekt, och min lokala tygbutik hade inga ögon så han är för tillfället ögonlös. Jag har inget hopp att hitta ögon tills på onsdag, så lillskiten fick fåret idag istället. Jag vet inte, han verkade inte riktigt koppla att det var Shaun och när han roffat åt sig fåret sa han bara åt mig att gå därifrån. Jag vet inte riktigt om han blev glad eller inte, men jag antar att han blev liiite glad för han brukar inte vara så väldigt otacksam.

Det är det här mönstret jag använt mig av. Mina garner var inte helt bra ihop, det svarta (Marks & Kattens Carolina) var lite för tunt till det vita som jag inte minns vad det heter och katten har snott lappen. Eftersom det svarta garnet var lite för tunt så blev proportionerna inte helt bra, men det duger. För den som vill ha garn som garanterat ska funka ihop, så har jag tips till den som bor i Höör. I julas när vi hälsade på mina föräldrar var vi inne på gamla Bilema (heter det Citygross nu?) och där såg jag att de hade det här kitet för en stickad Shaun.

2 kommentarer:

Evfa/Nystverket sa...

Shaun blev ju jättebra! Har själv letat reda på mönstret men ännu inte hunnit börja. Jag hittar nya roliga mönster varje dag och så ska man ju faktiskt försöka avsluta och sy ihop ibland...

//Effie

Sunna sa...

Kanon, tack för mönstertips