Typiskt. Hata restgarnsprojekt



Minns ni att jag jobbat på en väska i restgarn? Jag var lite orolig för att det vita garnet inte skulle räcka hela vägen, men den oron var obefogad. Det turkosa garnet trodde jag var ett gränsfall. För inte så många minuter sen stod det klart att det vita garnet räcker precis, och även om det inte gjort det hade jag kunnat använda beige eller brunt för jag har bara en halv hexagon kvar. Precis, det är bara en halv hexagon kvar och det turkosa garnet räcker inte. Så typiskt. Det som stör mig allra mest är inte att jag måste köpa ett nytt nystan, det kan jag överleva. Nä, kommer ni ihåg min tutorial på hur man virkar en hexagon? Till den virkade jag en fristående hexagon, och det kastades när jag rensade ut garnsnuttar som inte kan användas till nåt. OM jag inte hade kastat den, hade jag kunnat repa upp den och garnet hade precis räckt till sista hexagonhalvan så kunde jag gjort en avslutande kant i brunt längst upp. Men nä, självklart kastade jag hexagonen. Jaja, som min bror brukar säga: Dum får lida.

Inga kommentarer: