Hemliga projektet, ready and revealed!







Jag kan så klart inte hålla mig tills jag överlämnat presenten till dess rätta ägare, så härmed är projektet avslöjat. Det röda projektet jag jobbat med ett tag nu är en stickad filt i rött ullgarn. Den tog sin tid att göra, men det var helt klart värt det för den blev skitsnygg! Och det fastän jag stickat vridna räta maskor ;-) Filten blev lite bucklig eller vad man ska säga, långsidorna drogs inåt där det är mönsterstickat i mitten. Det var enkelt löst genom att blocka filten, vilket jag tänkt göra ändå för att mönstret skulle framträda tydligare. Och va snyggt det blev när den var blockad, det är helt sanslöst. Filten är stickad efter det här mönstret, i Merino Extra Fine till reapris.

Vem ska då få filten? Jo, min kära storebror och hans tjej som i september ska bli föräldrar för första gången. Jag hoppas att de blir glada, för det är mycket kärlek i den här filten.