Virktips

Häromdagen fick lilleman för sig att vakna kl 4 på morgonen, och när han väl somnat om var jag klarvaken. Så jag surfade efter roliga saker att virka, och nog hittade jag lite grejer som är kul!

Vad sägs om en "grab ball", en greppboll kanske man kan säga på svenska?

Eller kanske pingvinbowling?

Och när jag såg den här fick jag världens idé! Jag har nyligen budat hem spelet Duck hunt och en tillhörande zapper (ni som har/hade nintendo 8-bitars vet nog vad jag pratar om), och vore det inte lite kul att virka ett gäng såna här, ställa dem på en tavellist och leka duck hunt på "riktigt"? Man kan ju virka en zapper också, för att göra det hela med trovärdigt. (Ja, jag vet att det står pigeon i beskrivningen, och JA jag vet att det betyder duva. Men färgsättningen är ju typ som en anka och det räcker för mig :-D )

Sen hittade jag beskrivning på ballerinakex, så jag tipsar om den med. Här hittar man det.

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

En liknande sydde jag till min äldsta. Kalikå har också sådana i tyg att sälja.

Efwa - Medea sa...

jag menar greppbollen. ;-)

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Tack för tipset på ballerinakexen :)