Stickad hätta i gult





Det stickade hättan till lilleman är, så när som på knytbanden. I boken använder de enorma rosetter av sidenband, men det känns inte helt rätt till en kille. Jag vet inte ens om det skulle kännas rätt till en tös om jag hade en. Hur som helst funderar jag på att bara fläta ihop lite garn och ha som knytband, men jag ska tänka ett tag och se om jag kommer på nåt finurligt. Ibland lyckas jag ju faktiskt med mina idéer.

Jag är sjukt nöjd med hur hättan blev till slut. Jag har inte riktigt känt att jag och stickning har funkat ordentligt förut, men de senaste projekten jag stickat börjar få mig att ändra åsikt. Numera tror jag inte att jag kan klassa mig som en nybörjare på stickning, nu är jag nog mer åt en medelmåtta. Men visst blev hättan snygg? Återstår att se om lillskiten gillar den, han är inte direkt känd för att gilla nåt här i världen.

1 kommentar:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Sweet! Den där blev riktigt fin!
Jag har nästan tappat stickningen helt... men ett par pulsvärmare håller jag på med för tillfället...