Dagsutflykt



Idag gjorde jag och min bättre hälft en trevlig liten dagsutflykt. Man skulle kunna tro att det var till Påskön med tanke på bilden, men eftersom det råkar vara en av världens mest isolerade öar räcker nog inte en dag riktigt till för att åka dit ;-) Skämt åsido, så for vi till huvudstaden för att plåta några av mina virkade projekt. Jag kommer att kontakta förlag inom kort för att se om någon är intresserade av att ge ut min bok, jag har mönster så att det räcker till en lagom stor bok (runt 15 är det nog, och jag har lite funderingar på fler). Hur som helst vill jag bifoga lite snygga bilder på mina grejer, så att de kan se vad jag vill ha med i boken. Så får vi se, det finns underlag och nästa helg tänkte vi fota lite till. Plus då vardagsfoton om tillfälle ges.

Och vad har statyerna från Påskön med det här inlägget att göra? Jo, min bättre hälft och hans polare gick för några veckor ihop sig för att beställa lite saker från en amerikansk nätbutik, och då beställde Micke ett minikit med stenhuvuden i smyg. Idag hämtade vi sakerna, och så drog han fram den lilla lådan. Superglad blev jag! För ett några små stenhuvuden som inte ens är i sten? Ja, du hörde rätt. De där statyerna är bland det mest fascinerande jag vet, och jag kan bara drömma om att åka dit en dag. Nu har jag istället en egen liten Påskö i min tårtkupa :-D

Inga kommentarer: