Stickade tossor



I veckan har jag jobbat på ett par stickade tossor till min lillkille. Sen hittade Micke ett par coola Adidasskor, så jag antar att de här inte kommer användas lika flitigt som det var tänkt. De är stickade i handfärgad merinoull: Hacho från Mirasol. Jag fick garnet i det där garnpaketet i somras, det räckte perfekt till tossor och så blev det en liten boll kvar av nystanet. Jag använde likadant garn, men i blå-grönt, till ett par stickade pulsvärmare, och jag ångrar faktiskt att jag inte använde det rosa-röda till pulsvärmarna och det blå-gröna till tossorna. Miniman har knappt några kläder i röda och rosa toner, han passar bäst i mörkblått. Så tossorna kaninte matchas så bra. Men men, de värmer nog gott ändå!

Mönster hittade jag på Ravelry, men jag har fått öka på maskorna lite för att de skulle passa. Tyvärr har jag tappat länken, men är man medlem på Ravelry är det bara att söka på baby booties.

1 kommentar:

Sunna sa...

jättesöta tossor, det låter så himla spännande med din bok, ser fraqm emot resultatet