Höstnyheter

Den uppmärksamma har kanske sett att jag bytt bild längst upp i bloggen. Eftersom hösten är på intågande tyckte jag att det skulle passa fint med lite kastanjer, så jag gjorde ett enkelt litet mönster allter eftersom jag virkade. Min äldsta son äääälskar kastanjerna, de går nämligen att öppna och stänga, och så kan man plocka ut själva kastanjen. Jag är riktigt nöjd med dem, färgerna kunde varit lite bättre men jag använde garn jag hade hemma och sen när jag var i garnaffären hittade jag inget bra till att virka nya med.



I väntan på bättre tider (dvs lön och syfestival) stickar jag på en halsduk till min mamma. Halsduken stickas i Rowans 4 ply soft (merinoull) och i vågmönster. Garnet är från det hemliga paketet, jag har börjat försöka få undan allt garn jag fick där. Det är skitsvårt att hitta saker att göra med garnet, alla mönster är köpes och vad jag sett så är det bara stora mönster (alltså, typ tröjor och sånt) och jag har ju bara max två nystan av varje sort. Dessutom är det garn till olika typer av plagg, som tröjor, mössor osv och det är jag askass på. Men jag har kommit en bit på vägen nu.



Slutligen, för skojs skull, så har jag den här bilden.


jag tänker inte säga vad det ska bli för nåt, men jag blir riktigt imponerad om nån kan gissa vad det är!

8 kommentarer:

Daddis sa...

en tomte med fel færg på huvan? ;-)

Hulda sa...

En rosa stjärna? En glasstrut?

Lilla Si sa...

En mullvadsnos? Annars tror jag oxå att det är en glasstrut.

Liza sa...

Jag gissar på samma som daddis, en tomte i "fel" färg :-)

IA Nyckelpiga sa...

näsa till en snögubbe!
UNDERBART fina kastanjer!!!

Maz sa...

Nu var det länge sedan jag kikade in hos dig! Kul att se alla nya saker! Kastanjerna är helt ljuvliga! Jag gissar på att den rosa konen ska bli Nasse! Eller en varningskon för vägarbetare som är allergiska mot orange?

Sunna sa...

Jag törs inte lämna någon gissning men kastanjerna var kanon

Melinda sa...

Katjakaj och Bentebent