Dopklänning



Det tog inte så värst lång tid att sy ihop dopklänningem. Jag såg framför mig en bild av ett sömnadsarbete utan ändå, så när jag var klar efter ett par timmar var jag väldigt förvånad. Den enda sidan blev skitbra, bakstyckets och framstyckets stolprader går i linje och man ser knappt att raden "bryts". Den andra sidan blev inte lika bra, jag skyller på sjukdom och dessutom är det nog inget som syns om man inte är handarbetsskadad som jag.

Men visst är den fin? Dop om en vecka och det är bara knappar som ska sys fast. Underklänning står min mamma för, och hinner hon inte sy en använder vi bara en vit body under. Är det kallt kyrkan (och det är det säkert) får lilleman helt enkelt ha på sig en tröja tills det är dags att doppa huvudet i vatten.

Mönstret till klänningen finns HÄR.

4 kommentarer:

Martina sa...

Tokfin!!!

Hulda sa...

Den blev jättefin! Vad jag önskar att jag också hade ett barn så jag också kunde få göra en så fin dopklänning.

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

en blev ju helt underbar!!!

labanson sa...

Jättesnygg!