Garnbyte





För några år sen köpte jag det här garnet på tradera. Meningen var att det skulle bli en dopklänning, men det Tummetott som stod i mönstret kan inte ha varit samma Tummetott som jag köpte. Så garnet har legat relativt oanvänt. Jag har 15 nystan på ca 25 gram vardera (vågen visade ca 350 gram när jag vägde alla). Några etiketter saknas, och ett av nystanen är använt och sen nystat till en boll. Garnet är 100 % acryl. 25 gram är ungefär 105 meter. På stickor nr 3 går det 30x40 maskor för 10x10 cm.

Med tanke på hur länge det har legat i sin påse inser jag att det aldrig kommer att komma till användning. Och det är för många nystan för att slänga. Tradera orkar jag inte med för tillfället, har sålt en del barnkläder och råkat ut för rejäla tråkmånsar de senaste gångerna. Istället efterlyser jag nu någon som vill byta garn. Jag behöver inte alls ha lika många gram som de här 15 nystanen. Jag byter gärna mot bomull eller ull, eller någon blandning med acryl och då räcker det med ett eller två nystan i utbyte. Man får gärna bo Stockholmstrakten, eftersom jag då kan tvinga min man att möta upp och byta garnet. Jag pallar egentligen inte gå till posten. Nu låter jag säkert jättedryg, men jag orkar faktiskt inte med posten.

Intresserad? Maila mig! Mailadress hittar du här.

Inga kommentarer: