Julen fortsätter med ett virkat och flätat hjärta



Julstämnningen hos Crochetra fortsätter. Inte nog med att jag syndade och satte upp julgardiner i köket i morse, så har jag virkat ett julhjärta. Jag letade efter roligt julpynt och såg att garnstudio hade ett stickat och tovat hjärta. Eftersom jag inte vill sticka utan virka, så kollade jag inte mönstret särskilt noga men jag tror att det var "fuskflätat", att man bara stickade så att det såg ut att vara flätat. Jag vill inte ha nåt fusk, så jag komponerade ett eget mönster på ett hjärta som man själv får fläta ihop. Mitt hjärta är virkat i grå och vit Eskimo, och jag är nöjd med mönstret överlag. Formen på hjärtat tycker jag är bra, och remsorna som flätas är lagom breda. Däremot blev det inte så snyggt i kanterna när man flätat klart. Jag vet inte om jag kanske ska sy fast remsorna i kanten, så att de sitter där de sitter och så kan jag gömma den understa remsan lite. Så ska jag nog ta fram strykjärnet och pressa lite så att det blir platt och fint.

8 kommentarer:

Hulda sa...

Vad söta! Som alltid, imponerad av din kreativitet!

hattalahutta sa...

Fint julehjerte! Jeg hadde den samme ideen for en stund siden og spekulerte mye på hvordan jeg skulle gjøre det.. Nå ser jeg at det er mulig! :)

Lena sa...

Vad fint det var, ditt virkade hjärta. Julgransklorna var super fina.
Har kollat in dej länge eller sen förra året.
Är snart klar med pepparkakshuset som jag började med förra året efter ditt mönster. Tack för det.

Kat sa...

Åjo, visst var det fina kanter också! Jag blir lika avundsjuk varje gång jag ser vad du i sin kreativitet hittar på att virka. Själv har jag haft lite idétorka, men nu är jag igång igen!
Ha en bra helg! //Kat

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jättefint! Förstår inte alls vad du pratar om, tycker det ser jättefint ut i kanterna :)

Kram och trevlig helg!

Sunna sa...

Kanonfint, ska nog också ge mig på att testa ditt mönster på pepparkakshuset det var så snyggt

HomeRiver sa...

Åh, som ett pappershjärta. Fast i garn :-)

H! sa...

hur f*n gjorde du de? :)