Julen har kommit till Crochetra

För kanske en månad sen fick jag en halvgalen idé om att virka julgranskulor. Min man tyckte jag var knäpp när jag berättade om mina planer, men ibland får man tillfälle att gnida resultatet i ansiktet och säga "vad var det jag sa?" och det här var ett sånt tillfälle. Även om det tog tid för mig att få tummen ur ändalykten, så blev resultatet skitbra. Jag virkade två stycken igår kväll, för att prova idén och se om det funkade som jag ville och det gjorde det. De är galet snygga om jag får säga det själv. Det som saknas nu är bara ett par kulhängare, men jag har inte kommit på hur jag vill att de ska se ut.



Planerna nu är att virka upp ett gäng julgranskulor i olika färger, jag har en liten förhoppning om att hitta "metall"garn i lokala garnbutiken så att kulorna blir lite glansigare. Några kulor kommer förmodligen ges i tidig julklapp till barnens låtsasgammelfarmor, hon kommer att älska dem! Nästa plan är att panikvirka en paketkalender. Det är så att jag helt out of the blue fick för mig att klicka på en länk i min länklista för handarbetsskadade, och så såg jag den här fantastiska kalendern. Och ack så enkel! Så, inom kort bär det av mot garnaffären för att shoppa garn. Sen är det bara att hoppas att stora ungen (som hysteriskt skrek att han ville vara hemma och mysa med mig, för att minuten senare göra på sig så jag inte ville mysa) håller sig lugn och lilla ungen lyckas sova något längre än sina sedvanliga 20 minuter. Jag ska dessutom försöka virka ett pepparkakshus efter förra årets mönster, ett hus vi kan ha själva för de två jag virkade förra året finns inte längre i min ägo.

4 kommentarer:

Hulda sa...

Så söta! Har du hittat på dem själv? Jag är rätt sugen på mönstret :-D

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Supercoola :D Vad fiffig du är!

Cattis sa...

Jättefina kulor. Jag vill bara sägaatt jag hejar på dig under din viktresa. Har själv gjort den ett antal gånger....

Holgis sa...

Jag har sett ett par julgranskulor på Ravelry, men kommer inte på om de var stickade eller virkade. KUL idé oavsett!