Julkalendern

Julkalendern från Sarah London är så gott som klar. Nu kanske du tycker att allt jag gör är "så gott som klart", och ja det är faktiskt så det är. Och då har jag saker liggande som typ aldrig kommer bli klara. Halsdukarna är det för krångligt mönster, på en av dem i alla fall, och jag har så dåligt fokus så jag gör bara fel hela tiden. Men efter det här inlägget ska jag faktiskt ta itu med den gröna sjalen, än så länge är det bara räta maskor och det klarar jag faktiskt av. Så ska jag göra lite fler julgranskulor, jag är sugen på att göra ett par vantar i julklapp till "någon", min ena bror har beställt en kanin från ett spel och en annan bror har beställt en docka som ska föreställa en arbetskamrat. Shit vad mycket, kommer jag verkligen att hinna? Ja, det återstår att se. Kanske borde jag ge mig på vantarna istället för sjalen? Sjalen är ju bara till mig.

Well well, så här kalendern ut nu. Jag ska fixa nåt att hänga den i, den ska få "kulor" med nummer 1-24 på och såklart ska den få lite paket också. Just ja, för den som undrar så har jag löst problemet med att översta rutan blev för liten. Det var inte så mycket svårare än att jag gjorde de två översta rutorna lika stora helt enkelt.

3 kommentarer:

Hulda sa...

Gud vad fin den blev! Den kommer säkert sönerna gilla :-D

Therese sa...

ÅÅÅ vad fin!

Sunna sa...

kalendern blev jätteläcker, så himla smart ide