Snart är december här



Och snart är barnens adventskalender färdig. Mitt garn tog slut i lördags, men idag hängde jag på låset för att köpa mer. Det gick rätt snabbt att virka faktiskt, det är bara tolv mormorsrutor i olika storlek och kantade med vitt fluffgarn. Den minsta rutan blev lite för liten, så jag hade velat förskjuta hela granen (som det alltså ska bli) och låta den nu nästminsta rutan vara den minsta, och sen göra en som är större än den nuvarande största. Tyvärr tror jag inte att det vita garnet räcker, och jag vägrar köpa ett nytt för det var dyrt så här i juletid.

Mönstret är, som jag nämnt förut, inte mitt eget utan jag har hittat det hos Sarah London.

1 kommentar:

Pixi sa...

Det blir ju en väldans fräck julkalender må jag säga,men har förstått vid detta laget att du vill ha det annorlunda,jag e med sådan o det kommer att bli jättebra !! Ha det gott!=)