Maria med nyckelpiga



För några dagar sedan kom jag hem från Skåne, och energin har legat på minus. Trots det fick jag en idé som jag behövde få ur skallen, så det var bara att dra fram virknålen. När jag gjort huvudet kändes jag att det inte alls blev som jag hade tänkt, och jag var nära att dra upp allt. Men, istället fick jag en annan idé och behövde bara ändra på fortsättningen. Och jag tror faktiskt att det blev bättre så här än det jag hade tänkt mig från början. Resultatet? Ja, det blev nån typ av blomfigur. Huvudet är en blomma, och kroppen är väl en stjälk då skulle jag tro. Hon har armar av gröna blad, och hon skulle haft små blad som ögonlock med det blev inte alls bra. Hon har gröna blad som en liten krage runt halsen, och så har hon en kjol gröna blad. Hon kändes så naken och snuskig innan jag gjorde kjolen ;-) På huvudet och på kjolen har jag sytt fast knappar som ser ut som nyckelpigor.

Som många andra av er, har jag märkt att det är ett nytt år. Detta kommer jag kommentera i ett senare inlägg, jag inväntar bara ett megapaket med DHL. Men, som många andra av er, kan jag säga att ett nytt år kräver en ny start.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Väldigt häftig, har aldrig sett något liknande men det gör det ju bara ännu roligare.:) Ser nästan ut som att hon har en klänning med bladen runt halsen och dem som är en kjol. ;D

ÄNGLASTINA sa...

Hon är jättefin,passar bra där ibland blommorna

Anonym sa...

Vilken härlig sida du har!!!! Hittade precis in till dig!

Fortsatt trevligt nytt år!

MVH Madde

Malin sa...

Supersöt figur