Bling bling



Tidigare i veckan tog jag en tur till Panduro, och fastnade vid pärlorna. Jag fastnade speciellt för askarna med Swarovskipärlor, för de glittrade så fint. Ja, de glittrade så fint att jag var tvungen att köpa två askar med pärlor i olika storlek. Min man skakade bara på huvudet när jag kom hem, jag har blivit hopplöst förtjust i glittriga saker den senaste tiden. Det är som om jag startat en förvandling, och håller på att bli en skata. Visst är det skator som gillar bling bling? Och som samlar på sig glittiga och blanka saker? Fast det kanske bara är en myt, vad vet jag. Jag gillar i varje fall glitter.

Till en början hade jag tänkt knyta ett armband, men sen kom jag på att handväskan behövde lite bling. Igår under Melodifestivalen drack jag en flaska cider med rabarbersmak, och knöt mitt bling. Det är mest pärlor, med enstaka knutar emellan. Och sen har jag tre trådar som hänger "löst", med tre pärlor längst ner. Till skillnad från min fågelsmcyken, så har jag använt karbinhake på det här smycket, eftersom det var lättast med alla trådar.

På Panduro köpte även lite karbinhakar och ett makramékit till ett armband. Det armbandet har jag knutit klart, men glömt att fota.

3 kommentarer:

Sunna sa...

du vet ju vad man säger om diamanter och flickor, räcker inte pengarna får man ta kristaller

Nettan sa...

Oh, jag älskar Swarovski-pärlor, och tillsammans pippin blev det jätte fint! Vem vill inte vara en skata om man får ha sånt fint på väskan? ^^

Barbro sa...

Mycket fint blänkande och glittrande du gör.

Du har alldeles rätt det där med skator.
När jag var barn hade en kusin till mig en skata. Plötsligt var alla nycklar och andra blänkande föremål borta för hela byn. Tills det upptäcktes vart de tagit vägen. Upp i loftet hos vår granne, där hade skatan samlat en rejäl hög med "bling"