Mitt nya makraméade armband




Det var knappt att jag hann hem från mässan innan jag var tvungen att testa mitt nya pyssel. Där jag köpte makramétråden fanns jättefina färdiga armband, bland annat ett i svart med rosa pärlor hela vägen runt liksom. Jag var inte riktigt redo att göra nåt så avancerat med mycket pärlor i på första försöket, så jag knöt nästan hela vägen för att öva. När jag kommit halvvägs runt min handled (min tjocka handled dvs) trädde jag på en rosa i båda kanterna, sen två glittriga saker, och sen en pärla i var sida igen. Sen fortsatte jag förstås med bara knutar. Rätt fint för att vara första gången? Sen att jag slösade onödigt mycket på tråden är en helt annan sak.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Tjusigt! Visst är det kul.

Smycka sa...

Snyggt! =o)

Tess sa...

Oh vad fin! :)

/Tess
http://tesspyssel.blogg.se