Snart är det påsk...

... sa Micke till mig förut. Jag fick lite småpanik för jag hade planet på virkat påskpyssel, en av idéerna är redan färdigställd dessutom. Så tänkte jag att jag skulle kolla exakt när det är, och det är ju jättelångt dit! Här har jag panikvirkat på mitt pyssel (säger vi iaf) och slaktat ett gammalt oavslutat projekt för att få gult garn utan att behöva handla nytt. Jaja, vad spelar det för roll. Mitt färdiga pyssel avslöjas självklart inte förrän till påsk, men jag kan avslöja att det kommer bli påskkycklingar av mina fjäderfän. Det var flera som kommenterade det, och det märks att equal minds think alike* (eller hur heter det? Jag är som vanligt ganska virrig).

Så Glad påsk, väldigt mycket i förskott. Skynda långsamt med era julpyssel.

Förresten, på tal om påskpyssel! Det är ju typ samma som julpyssel ;-) Minns ni mitt virkade och flätade hjärta? Jag fick flera mail om mönstret, men jag har inte delat med mig av det. Främst för att jag inte är riktigt nöjd med det, och för att jag tänkt försöka få till det snyggare. Nu orkade jag aldrig göra ett till och finjustera, men jag hittade ett virkat och flätat hjärta på ravelry. För att se mönstret måste du vara medlem på ravelry, men det är kostnadsfritt. Hur som helst, hjärtat toksnyggt och mönstret gratis. Jag kommer förmodligen att virka ett par såna i påskfärger, om jag hittar några i lådorna. Fast det är ju klart, det är snart Syfestival och då har jag ju sagt att jag får handla lite.

*Ewa var vänlig nog att rätta mig. Great minds think alike. Rätta mig gärna fler gånger, jag har avsagt mig allt med korrekta ordspråk och korrekt grammatik under tiden jag mår dåligt.

4 kommentarer:

Hulda sa...

Som han stressar dig din man....men det är sant...snart är det påsk och VÅR!! :-)

Ewa sa...

Huga. Här ligger snön tjock o våren känns väääldigt avlägsen.

Språknörden som bor inom mig hälsar att det heter GREAT minds think alike. Men du var nära!

Petra sa...

Bra där Ewa! Jag brukar vara lite av en språkpolis, men jag har lagt det åt sidan nu medan jag mår dåligt. Ibland har jag svårt att ens göra mig förstådd här hemma för jag hänger inte med mina tankar :-D

Sagotroll sa...

Ja, det är sant! Snart är det påsk. Underbart! Nu går vi mot ljusare tider. :O)
Kram Frida