Virkade väsksmycken

Efter att ha satt fast en fågelunge på min handväska var min son snabb att "beställa" en egen till sin ryggväska. En röd skulle han ha, en som matchar papegojan han beställde för nån vecka sen.


Dessvärre hade jag inga fler karbinhakar hemma, och min jakt var igång. Ingen butik i mitt centrum hade några kvar, och jakten fortsatte i Handen. Efter att ha avverkat hela centrum såg vi till slut en nyckelmakare, och där äntligen hittade vi karbinhakar. Men då hade jag redan kommit på en alternativ idé. En idé som, enligt mig, är mycket snyggare än karbinhakar då helheten på väsksmycket blev mer enhetligt. Det ser liksom ut att höra ihop, det ser handarbetat ut, för att inte tala om att det ser mycket smidigare ut till skillnad från en klumpig metallhake. Jag är inte känd för att vara tålmodig, så jag hann i princip bara hem innan jag testvirkade idén. Resultatet ser ni här, ett väsksmycke i form av en fågelunge. Med tjusiga broderier på, och som hänge har jag virkat en remsa som jag fäst en knapp och gjort ett knapphål. Jag tycker det är skitsnyggt, vad tycker du? Det här gröna väsksmycket åker in i fågelholken, och kan bli din för 100 kr plus frakt.

13 kommentarer:

Hulda sa...

Hmm jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en hake eller knapp....ingen risk att man tappar den söta lilla fågeln med en knapp?

Mammalito sa...

Tjoho... vad smart! Och snyggt!!

Drutten sa...

Mycket snyggare med knapp tycker jag. De är supersöta dina fåglar!

Smycka sa...

Jättesnygga! Megafina! =o)

ÄNGLASTINA sa...

Det var ju jättesmart.Söt pippi.

Sofia sa...

Jätte smart. Det ser mycket snyggare ut med knapp men det kanske inte håller lika bra som med karbinhake. Väldigt fint iaf:)

//Sofia

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Gud vilken bra idé!!!

Sandra Rönningen sa...

Vilken härlig blogg du har!

Har en liten tävling på min blogg för att fira. Man kan vinna prinsessbakelse-virkad galge och en liten prinsessbakelse i rött.

Kika gärna in och var med!

MVH Sandra

Emster sa...

Håller med, riktigt snyggt på väskan!

Frida Loppan sa...

Jag gillar din idé med knappen bäst ser nätt ut och inte så klumpigt som med kabinhaken.

Elvira sa...

Hej, jag kommenterar här också, osäker på om du kan se nya kommentarer på gamla inlägg. Hur som... Vilket garn har du använt på de virkade conversen? Gillar din blogg btw

Lena sa...

Den var jättesöt fågeln och jag tyckte knappen så sötare ut, mer arbetat liksom.

Jag har nu äntligen blivit klar med ett pepparkakshus efter ditt mönster. Tack för det.

Om du vill titta finns det på min blogg nu. Naturligtvis har jag längat till dej.

Lena sa...

Skulle kanske försöka länka tillbaka också. Glömde det. http://jagochbarnen.blogspot.com/