Vårstämning

Nu när det börjar dofta vår (läs: hundbajs som legat fryst hela vintern och nu börjar tina) och kattskrällena får vårkänslor av solen som skiner genom fönstret, så behövs det lite vår även inomhus. För nån vecka sedan bröt jag mitt "löfte" om att inte köpa garn i år, förutom på garnmässa. Jag hade en riktigt dålig vecka, och benen kunde knappt bära mig. Micke var hemma för att ta hand om Simon, och jag låg nästan orörlig i soffan hela dagen. En darrande underläpp och ett par sorgsna ögon övertalade honom att åka till Farsta för att köpa garn till ett projekt jag planerar. Kort sagt ska det bli en filt med ett motiv från en Nintendoklassiker, riktigt vad avslöjar jag inte än. Det jag kan avslöja är att jag skickade honom att köpa fel garn, för jag hade inte räknat på mönstret och när jag gjorde det insåg jag att det skulle bli jättestort. Nu kommer nog bli en stor filt till min halva av sängen, istället för en filt till vagnen som jag hade tänkt. Men, då använder jag hellre ett billigare garn. Så, jag bytte in färgerna jag hade mot lite vårigare nystan istället. Och av dem kommer det bli lite olika kuddar till vår säng.


När jag ändå var i garnaffären passade jag på att köpa en sak jag kikat på länge. Ett litet kit till förmån för cancerforskning.

Paketet innehåller en virknål, en knapp, ett broschspänne och virkbeskrivning på en rosenbrosch. Att jag tvekat är för att det kostade 79 kr, och bara 10 kr gick till forskning. Men jag bestämde mig för att det får vara värt det ändå. Och igår gjorde klart rosen, idag sitter den på min jacka. Rosen är inte virkad i garnet som anges i beskrivningen, utan av en tråd Bellevue och
en tråd Kid Silk Aura från Rowan.

4 kommentarer:

Lekpedagog sa...

Jätte fin blomma!

skapa och inreda sa...

Här får jag jättemycket inspiration!!! Kul att jag hittade hit:)

Anonym sa...

DU har något att hämta i min blogg. . .

Glad påsk till dig och de dina. .

http://belindasmamma.blogspot.com

Unknown sa...

Hej svejs
Du har fått en award inne hos mig!
Kram Susanne