Stickad sjal, klar

Jag har länge kämpat med att sticka en sjal, och nu har jag bestämt att den fick vara klar. Den är stickad med stickor 3 mm, och jag fick väldigt ont i både fingrar och handleder av det. Jag har haft problem med handlederna länge, så det kändes inte riktigt värt det att sticka vidare. Nu blev sjalen jätteliten, tyvärr, men jag ska försöka fixa så att den går att använda som halsduk så att inte all tid och allt arbete varit förgäves. Om jag nu haft en dotter hade det ju varit enkelt att ge sjalen till henne, men mina pojkar verkar inte så jättesugna på att ha den faktiskt ;-) Simon gillar visserligen att svepa saker om axlarna, men så skriker han ju efter stund för att han fastnat.

Det är det här mönstret jag använt, och jag har stickat exakt lika mång varv som det stod. Jag visste från början att garnet var lite för tunt, och jag hade tänkt sticka mönster tills jag var nöjd med storleken men då trodde jag inte att jag skulle få ont. Nåväl, den är jättefin och jag kanske får för mig att sticka en likadan men i ett tjockare garn för då går det fortare och jag brukar inte få ont :-)

Så här fin är min Algot när han tvingas posera i sjalen!


1 kommentar:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Snygg sjal, mindra glad unge kanske ;) Mina brukar inte heller vara glada över att vara skyltdockor =)