Blockning pågår

Jag kom på att jag glömt skriva om min gaffelvirkade sjal. Den blev klar för minst en vecka sen, det måste nästan har varit mer än en vecka nu. Den är iaf klar, och ligger nu på min säng och torkar.

Det är det här mönstret jag använt, och en del kanske minns att jag efterfrågade hjälp med kanten. Nu slutade det olyckligsvis med att garnet inte räckte till kanten som den ska vara , jag fick freestyla lite och det blev helt ok. Jag är hur som helst tacksam för att ni tog er tid att hjälpa mig med finskan :D

Så här ser den ut på torken.


Och så här vackert var vattnet som sjalen fick ligga i blöt i!

2 kommentarer:

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

Härligt mönster och fint resultat!

jag håller på att leta ett bra virkmönster för en sjal. Men min finska är lite ringrostig...tyvärr.

Hulda sa...

Så snygg! Älskar färgen!