Nytt evighetsprojekt



På stickcaféet förra hösten fick jag massor av Biancagarn av en som inte skulle använda det. Jag har nu bestämt mig för att virka en filt av garnet, och se hur stor den blir. Färgerna kommer att blandas hej vilt för det finns inte tillräckligt av en färg för att ha det som bakgrundsfärg. Inte för att det gör mig nåt. Men vi får se hur långt 1,4 kg garn räcker. Jag har verkligen ingen aning!

Förra året sa jag att jag skulle ha slut på halvfärdiga projekt när 2011 började, och jag tror att jag lyckades ganska bra faktiskt. Jag fick klart allt i princip, det är några kuddfodral som ligger och "skräpar". Helt ärligt hade jag helt glömt bort dem, men de blir nog klara så småningom. För tillfället har jag en stickad kofta/väst på gång och så min broderade lampa. Plus då att jag ska påbörja evighetsprojektet.

5 kommentarer:

ellenkantarellen sa...

Vilken härlig "hoper" av garn! Kul när man ej valt färgerna själv, då blir det ju verkligen något helt annorlunda! Spännande att se vad det blir av det!

Smycka sa...

Ska bli intressant att få se filten växa. =o)

Sunna sa...

wow vilket jättejobb

Unknown sa...

Oj, det blir spännande att se resultatet av detta projekt!

Maria sa...

Så härligt att få så mycket garn! Lycka till med filten.