Krokning, första försöket



Jag har länge velat testa krokning/tunisisk virkning och nu har jag äntligen fått tummen ur. Den här gången har jag använt en vanlig virknål eftersom det är ett så pass litet arbete. Tanken är att jag ska göra sex rutor, med siffrorna 1-6 och sedan sätta ihop dem till en tärning att hänga i barnvagnen. Idén kom från att jag för länge sedan såg en bild på en barnvagn med raggartärningar i, men iställer för att virka en raggartärning med prickar så gör jag en med siffror. Bara för att vara lite annorlunda liksom typ, asså. Jag antar att jag "måste" göra en tärning till, för visst hänger raggartärningar alltid i par? Men jag vill inte göra två likadana, så det är möjligt att jag gör en pricktärning sen också.

1 kommentar:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Ett bra första försök tycker jag!