Max the kanin



Som ni vet har jag pysslat med en kanin till min bror ett tag. Efter ungefär en veckas påminnelser satte jag mig igår och gjorde färdigt. Egentligen kunde jag gjort det tidigare, det tog inte mer än max en timme. Min plan var för början att brodera munnen på vit filt och limma/sy fast, men jag kom på att om jag gör det får jag inte någon som helst markering runt munnen så att säga. Jag vill ju inte att bara tänderna ska synas, utan även att munnen ska synas. Så, det blev till att brodera direkt på virkningen. Och det blev nog rätt bra, eller vad säger ni? Det blev lite snett och förskjutet åt höger, men vad gör det, brorsan bryr sig förmodligen inte.

Från spelet Sam and Max, som jag märkligt nog inte spelat.

6 kommentarer:

Ida sa...

Den blev ju jättefin. Lite cool, förväntar mig nästan att han ska ha en cigarr i mungipan :-)

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Skithäftig!!!

Ewa sa...

Skitsöt o väldigt likt! Virka en mackapacka nu! Här går drömmarnas träggård varm om dagarna! Mackapacka är så tjock o go! Jag fundrar på att virka en som en kudde nästan. Men tiden tiden...

Elsas Stickeri sa...

Vilken "cooling!" :)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Väldigt snygg och väldigt, väldigt lik! Bra jobbat :D

LadyNight sa...

Helfräck! Det gjorde du bra. Mönstermönstermönstermönstermönster ;)