Tid för inspiration

Som jag skrivit förut går det här året i hälsans tecken. Jag har varit lite smådålig så här i starten, men just nu skyller jag på min rygg. Antingen är det mitt gamla ryggskott som bråkar, eller så har jag fått nåt annat skit. Men men. Det här året ska också bli en tid att inspireras, en tid att låta kreativiteten flöda. Jag minns när jag gick gick på gymnasiet och vi skulle få veta våra betyd i bild. Min lärare gav mig G med motivationen att min fantasi och kreativitet var usel. Det uttalandet har jag skrattat åt många gånger, min fantasi är nog mer än den borde vara. Låt oss bara säga att den inte är rumsren, så lämnar vi det därhän sen.

Min blogg har kanske varit lite tom på egna mönster den senaste tiden, men den är för att jag sparar "bok"figurerna i en låda tills jag vet hur jag vill göra. En dag kommer det alltså att komma 15 helt nya figurer på den här bloggen, men bli inte chockad, det är alltså saker jag virkat under hela hösten och avsiktligen hållt för mig själv. Men, det var inte det jag ville prata om. Det här året ska bli ett år av inspiration. Ingenting, inga leksaker, byggnader, djur eller andra föremål är tråkiga. Det finns idéer i allt, ingenting är värdelöst. Ja, jag låter som en fjant. Men i det mest vardagliga kan man finna den bästa idén. Antingen att återskapa föremålet i virkad form, eller att använda det under skapandets gång. I år ska jag finna nåt gott i allt, ingen tind för negativitet (man kan ju drömma). Årets första inspirationskälla är *trumvirvel* en tom förpackning med Pringles! Virkandet är redan igång, men jag avslöjar inte vad ska bli. Och som ni ser är det inte bara jag som finner förpackningen intressant, vi slåss nästan om burken här hemma.

Inga kommentarer: