Virkade vantar med extraliv

Som de flesta vet så gillar jag Super Mario, och det ska vara på NES. I helgen fick min Algot syn på Simons virkade vantar med Goombamotiv på, och ville ha likadana. Jag var inte direkt sugen på mer goomba just då, så jag fick honom till att vilja ha med extralivsvampar istället, och han har verkligen tjatat om att få färdigt sina vantar. De är virkade efter ett eget mönster som jag fortfarande inte är riktigt nöjd med, och i dubbla trådar Tynn Alpakka från Du store Alpakka.

Ungen han är helnöjd, och poserade utan gnäll för att jag skulle få ett foto till bloggen.


Tillägg
Just ja, jag glömde skriva att jag virkade ett par likadana vantar innan jul. I det här inlägget finns länk till svampmönstret.

10 kommentarer:

Jessica sa...

Jätte fina! Vad bra du har fått till "extra liven" Jag förstår att han är nöjd :-)

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har!

Trevlig tisdagskväll,
Kram Camilla

Daddis sa...

åh sånna vill jag göra till Oliver!

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Men gud så fina!!!! Grattis till vinsten också!!!!

Gilla Yoga sa...

Du är otroligt duktig! Jag har två grabbar hemma som nog också gärna skulle vilja ha ett par sådana vantar, bäst att inte visa dem bilden för då lär jag nog bli tvungen att sitta där och virka.

Kram Linda

Jenny sa...

Så himla läckra!! Skulle gärna vilja ta del av mönstret till vantarna!! Länkar gärna det färdiga resultatet sedan :0) Mvh Jenny

RobinEmilie sa...

Kan man beställa ett par? :D

Paradiset Kaos sa...

Du har en award att hämta hos mig

Martina sa...

De är toksnygga :-D

Sunna sa...

Så otroligt grymma